Odvodnění závodního okruhu Silverstone od HAURATONU
Bylo 2.října 1948, když na novém okruhu na letišti u obce Silverstone, Northamptonshire, pořádal Královský automobilový klub své první Grand Prix. Vítězem tohoto úvodního závodu byl Luigi Villoresi s Maserati, který zaznamenal průměrnou rychlost 116 mil za hodinu a vyhrál první cenu £ 500. Během uplynulých let se Silverstonský okruh stal nejoblíbenějším místem pro konání automobilových závodů ve Velké Británii.
V roce 2009 bylo vlastníku, kterým je britský Racing Drivers Club (BRDC), uděleno stavební povolení pro nové boxy a zázemí v Silverstoneském komplexu. V posledních dvou letech bylo použito přibližně 35 milionů liber na přestavbu Silverstonského křídla a závodního okruhu, což zahrnovalo i úpravu povrchů. Ústředním místem přestavby jsou 390 metrů dlouhé boxy a komplex v prostoru před startem, které probíhají mezi známými Club and Abbey corners – tento komplex je nyní znám jako Silverstonské křídlo. Tato velkolepá a zároveň funkční struktura byla navržena světově uznávanými architekty. V přízemí nad 41 garážemi vytvořili architekti klidné a klimatizované VIP divácké galerie a mediální centrum s výhledem na boxy a závodní okruh za nimi - "křídlo" poskytuje špičkové zázemí pro závodní týmy, média a návštěvníky. Budova také zastřešuje 4000 m ² velký prosklený výstavní prostor, konferenční prostor o rozloze 2000 m ² a hlediště o 100 místech k sezení.
Silverstonský územní plán zahrnuje nový návrh zázemí pro diváky, firemní tribuny, komerční prostory, technologický park, vzdělávací budovy a hotely, které budou celoročně sloužit jako rekreační místo pro všechny závodníky ve Velké Británii.
Silverstonské křídlo bylo slavnostně otevřeno 17. května 2011 vévodou z Kentu a BRDC prezidentem, Damonem Hillem. Slavnostního ceremoniálu se zúčastnily klíčové osobnosti ze světa motoristického sportu.
Do okolí areálu Silverstonského křídla byly dodávány tři výrobky HAURATON. Pro zajištění odvodu povrchové vody vyhověly požadavkům žlaby RECYFIX HICAP a FASERFIX SUPER KS a pro usnadnění instalace vedení kabelů byly použity kanály FASERFIX KANAL
RECYFIX ® HICAP ® žlaby s vysokou kapacitou
Pro zajištění odvádění povrchové vody ze zázemí závodních týmů, situovaného za komplexem, byly dodány žlaby RECYFIX HICAP 200, 300 a 680 mm. Celkových 894 metrů bylo instalováno v kaskádovém systému. Všechny použité RECYFIX HICAP žlaby a příslušenství jsou vyrobeny ze 100% recyklovaného polyetylénu / polypropylénu. Při výrobě žlabů RECYFIX není použito primárních polymerů, ale drceného recyklovaného materiálu. Granulát je plněn přímo do vstřikovacích lisů, což ještě více spoří energii. Pro třídu zatížení F 900 byly použity kryty z tvárné litiny, které jsou odolné kroutícím silám způsobeným vozidly závodních týmů. RECYFIX HICAP systém poskytuje vynikající celkový hydraulický výkon a umožňuje flexibilitu při návrhu silničního povrchu. Zároveň umožňuje snížení počtu běžných žlabů potřebných pro odvodnění dané oblasti. Toto snížení znamená méně výkopových prací, materiálu a také výrazně snižuje dobu instalace. V požadavcích bylo uvedeno, že nesmí dojít ke snížení pevnosti povrchu vozovky a zároveň by měly být nižší požadavky na údržbu a čištění žlabů. Kvůli dalšímu snížení času potřebného k instalaci byly čelní stěny a veškeré další příslušenství dodány ve spojení se žlaby.
FASERFIX ® SUPER KS žlaby z betonu se skelnými vlákny
V prostoru s výhledem na řadu boxů bylo instalováno 500 metrů žlabů FASERFIX SUPER KS 100. Ty byly vybaveny litinovými kryty třídy C250 a E600 opatřenými antikorozní povrchovou úpravou (KTL). Tento nátěr je umožňuje HAURATONu dávat doživotní záruku na tyto kryty. Okolo závodního okruhu bylo použito dalších 168 metrů žlabů FASERFIX SUPER KS 150. FASERFIX SUPER KS žlaby jsou vyrobeny z vláknobetonu a jejich horní hrany jsou chráněny pozinkováním. Tento detail poskytuje výjimečnou odolnost proti opotřebení a zvýšenou nosnou schopnost. Na rozdíl od některých produktů dostupných na trhu jsou tyto žlaby natolik odolné, že jsou schopny odolávat velkému zatížení zvláště v době jejich instalace.
FASERFIX ® SERVISNÍ ŽLABY pro vedení kabelů
Nezbytnou podmínkou pro jakékoli místo pořádání vnitrostátní nebo mezinárodní akce, jako je Silverstone, je bezpečné vedení kabelů pro zázemí týmů, multimediální komunikaci a televizní vysílání světových televizních společností. Bylo instalováno na 1000 metrů FASERFIX 200 servisních žlabů s patentovaným systémem SIDELOCK ®, který umožňuje rychlé odstranění a opětovné nasazení krytů během pokládání kabelů. Stačí položit 500 mm dlouhé kryty na žlaby a do systému je zatlačit nohou. Bezpečné uzamčení krytu ve žlabu lze poznat podle hlasitého cvaknutí. Kryt může být poté odstraněn pomocí vypáčení šroubovákem. Prokázalo se, že je tento systém o 90% rychlejší než jakýkoli jiný dostupný způsob. V praxi lze 10 metrů krytu odstranit asi za 90 sekund, jen za 70 sekund lze vyměnit všech 20 krytů.
Vzhledem k tomu, že Silverstone je největším britským projektem HAURATONu svého druhu, se společnost rozhodla přidělit inženýra projektu Petra Dickena na podporu dodavatele. "Motor Racing na této úrovni zahrnuje výrazné úsilí od všech zúčastněných. S vozy dosahují průměrné rychlosti 230 km / h, úroveň dosažených výsledků nezáleží jen na řidičích a jejich týmech – rychlá jízda, kvalita trati a zázemí týmu jsou rozhodující. Vzhledem k dřívější spolupráci na podobných projektech, například na Yas Marina závodním okruhu v Abu Dhabi, se naší společnosti podařilo přesvědčit projektové inženýry a dodavatele, že naše produkty splňují nejvyšší bezpečnostní standardy. Například se nám podařilo ujistit inženýry podílející se na konstrukci boxů, že naše žlaby v souladu s daným zatížením zajišťují provozní bezpečnost a dlouhou životnost.
Tim Connolly, obchodní a marketingový ředitel HAURATONu řekl o projektu: "Jsme potěšeni, že Silverstone Wing projekt měl takový úspěch a že došlo k jeho rychlému rozvoji. Stavební program od začátku do konce trval 54 týdnů. Jsme rádi, že hlavní dodavatel, Buckingham Group Limited podalo zprávu o našich produktech a jejich snadné instalaci a že nedocházelo k žádným stavebním prodlevám na staveništi".